Praetorius, A. & Kleickmann, T. (2022). Nutzung von Lerngelegenheiten im Unterricht: Konzeptuelle und methodische Zugänge und Herausforderungen – Einführung in den Thementeil. Unterrichtswissenschaft, 50, 149–155. doi:10.1007/s42010-022-00145-y
Steidtmann, L., Kleickmann, T., & Steffensky, M. (2022). Students’ declining interest in physics: Quasi-experimental and longitudinal evidence on the role of teaching and teaching quality. Journal of Research in Science Teaching, 59.doi:10.1002/tea.21794
von Unterrichtsqualität. In F. Zimmermann, T. Riecke-Baulecke, & J. Möller (Hrsg.). Schulische Diagnostik und Leistungsbeurteilung (S. 207–223). Seelze: Kallmeyer.
Kleickmann, T., Steffensky, M., & Praetorius, A.-K. (2020). Quality of teaching in science education: More than three basic dimensions? Zeitschrift für Pädagogik, 66. Beiheft, 37-55. doi:10.3262/ZPB2001037
Kleickmann, T., Tröbst, S., Jonen, A., Vehmeyer, J., & Möller, K. (2016). The effects of expert scaffolding in elementary science professional development on teachers' beliefs and motivations, instructional practices, and student achievement. Journal of Educational Psychology, 108, 21-42. doi:10.1037/edu0000041